Google se compromite pentru comuniștii din China
Google plănuiește să lanseze o versiune specială a motorului de căutare, doar pentru China. Bineînțeles, vor fi cenzuarate site-urile care conțin termeni precum „drepturile omului”, „democrație”, „religie” sau „protest pașnic”.
Proiectul nume de cod Dragonfly se află în lucru încă din primăvara anului trecut. Dezvoltarea a fost accelerată în decembrie 2017 după ce Sundar Pichai, CEO-ul Google, s-a întâlnit cu autoritățile chineze, potrivit unor surse din interiorul companiei.
Echipe de programatori ai Google au creat o aplicație de căutare pe Android care a fost deja arătată autorităților chineze. Lansarea oficială ar trebui să aibă loc în următoarele șase-nouă luni, dacă primește aprobare din partea chinezilor.
În acest moment, serviciul de căutare al Google nu poate fi accesat de majoritatea utilizatorilor din China din cauza așa numitului „marele firewall chinezesc”. Astfel, noul serviciu de căutare va respecta regulile și normele impuse în China, restricționând accesul la conținutul pe care Partidul Comunist îl consideră nefavorabil.
Guvernul chinez blochează informațiile pe internet despre oponenții politici, discursul liber, sex sau chiar studii academice. De exemplu, site-urile care conțin informații despre masacrul din 1989 din piața Tiananmen sunt interzise deoarece conțin referințe despre „anticomunism” sau despre „dizidenți”.
De asemenea, cărțile în care guvernele autoritare sunt portretizate negativ sunt interzise pe Weibo, rețeaua socială chinezească.
În China sunt interzise și serviciile populare precum Instagram, Facebook sau Twitter, dar și site-urile de știri americane precum New York Times sau Wall Street Journal.
Așadar, noul motor de căutare al Google va identifica și va filtra site-urile blocate deja în China. Astfel, atunci când o persoană caută o anumită informație, site-urile interzise sunt scoase din căutări. Motorul de căutare al Google nu poate fi folosit în China de aproape 10 ani de zile, iar acestă nouă aplicație a gigantului american reprezintă o încercare de a ajunge la sutele de milioane de utilizatori de internet chinezi.
În interiorul Google doar câteva sute de persoane, din cei 88.000 de angajați, știu despre proiectul Dragonfly, potrivit declarației unei surse din interiorul Google.